Wednesday, October 10, 2018

Pengorbanan Anggota Bomba.




                             


                                                           Assalamualaikum WBT



         Mula-mula sekali saya mohon maaf sebab sudah lama saya tak uptade. Baru-baru ini saya mendapat berita sedih daripada cikgu, keluarga, saudara-mara dan dari semua orang yang saya kenal. Seorang remaja yang berumur 17 sedang memancing yang dipercayai terjatuh ke dalam lombong pada kira-kira 5.50 petang Rabu 3 Oktober 2018.

         Seramai 6 anggota Pasukan Penyelamat Dalam Air [PPDA] Jabatan Bomba dan Penyelamat mati lemas ketika cuba menyelamatkan seorang  remaja yang terjatuh di lombong di Taman Putra Perdana. 4 anggota bomba daripada Klang, 2 anggota lagi  dari Shah Alam. Semasa mereka beroperasi, kira-kira 9.30 malam air terlalu kuat untuk mereka teruskan mencari remaja itu. Saya akan bagikan video bukti bertapa kuatnya air dan kuasa Allah.









                Selepas menonton video ini, MasyaAllah!! Sanggup mereka korbankan nyawa mereka hanya mahu menyelamatkan remaja. Pengajaran dari video ini, kita kena tunjuk tanda hormat kepada 6 anggota bomba ini. Mereka ni adalah harapan kita!!!







No comments:

Post a Comment

Pengorbanan Anggota Bomba.

                                                                                         Assalamualaikum WBT          Mula-mula se...